2014. ápr 16.

18 pont és más semmi? - Ricciardo nem kapja vissza második helyét

írta: opragyuri
18 pont és más semmi? - Ricciardo nem kapja vissza második helyét

Döntés született a Forma 1-es Red Bull csapat pilótája, Daniel Ricciardo ausztáliai második helyével kapcsolatban: a futam után kizárt versenyző nem kapja vissza második helyéért nyert trófeáját és az azért járó világbajnoki pontokat. Mint ismeretes, az ausztrál versenyzőt azért diszkvalifikálták, mivel az Ausztrál Nagydíjon pár kör kivételével Red Bulljában az üzemanyag átfolyásának mértéke magasabb volt a megengedett 100 kg/óránál.

Az április 14-i tárgyaláson az FIA elutasította a Red Bull fellebbezését, amelyben talán már ők sem nagyon hittek. Jelzi ezt Adrian Newey kijelentése is, miszerint Ricciardo visszaesésének félelme miatt mondtak ellent Fabrice Lom, az FIA hajtásláncokért felelős vezetőjének figyelmeztetésére. E mondattal Newey-ék gyakorlatilag belátták, hogy előnyre tettek szert. Mivel Lom a futamon többször felszólította a csapatot, megpróbáltak eleget tenni a kérésnek, ám látták, hogy így tarthatatlan a dobogós pozíció, így pár kör után visszatértek saját méréseikhez, ami véleményük szerint pontosabb, mint a szövetség által biztosított szenzor.

A probléma ezzel csak az, hogy bár a többi csapat is találkozott az üzemanyag átfolyás mértékének az emelkedésével, - ami egyébként a szabályváltozás utáni első futamon természetes - ám ők az FIA felszólítására reagálva eleget tettek a szabályoknak, mint ahogy a futamgyőztes Rosberg és a Mercedes is megtette ezt a hétvége során. Habár meglehet, hogy a Red Bull mérései valóban helytállóak voltak, de sokat mond, hogy a többi istállónál nem volt ekkora eltérés a saját és az FIA által mért adatok között. A lényeg azonban, hogy a szabályokat a szövetség hozza, és tartatja be, legyen a kárvallott akár a Marussia, akár a Mercedes - vagy jelen esetben a címvédő Red Bull.

MARKO MEGLEPŐDÖTT

Helmut Marko, a csapat tanácsadója úgy nyilatkozott, meglepetésként érte, hogy a Mercedes képviselői milyen agresszívan léptek fel az energiaitalosok ellen. Érthetetlen számomra az osztrák meglepődöttsége, várható volt, hogy a tavalyi mercedeses tesztbotrány után, amelyet éppen a Red Bull robbantott ki, az istálló megpróbál elégtételt venni az előző évi sérelmekért. De a múlt évben történtek nélkül is érthető a Mercedes pressziója, hisz fordított esetben a Red Bull sem cselekedne másképp - mint ahogy tette is 2013-ban...

Rosberg és Hamilton fölényesen vezetik a tabellát, de a Red Bull sem fog tétlenkedni, feltehetőleg felveszik majd a harcot a csillagos autókkal az év második felében. Úgyhogy, bár az első futamon elért dobogós helyezés és 18 pont nem tűnik olyan értékesnek, főleg, hogy a Mercedes utolérhetetlennek tűnik, ám nem lepődök meg a németek agresszivitásán és a felek "egymás torkának esésén". Az elmúlt években láthattuk, a Red Bull képes a legtöbbet fejlődni egy szezon során, így Hamiltonék megpróbálnak tetemes pontelőnyre szert tenni a Red Bull és a Renault fejlesztéseinek beindulása előtt. És még valami: a zárófutamon dupla pontokat osztanak. Ugye, hogy nem is kevés az a 18 pont?

(Fotók: f1.com)

Szólj hozzá

F1 Red Bull Mercedes Formula-1 Forma 1 Adrian Newey Daniel Ricciardo Helmut Marko