2014. jún 18.

Michael Schumacher harcai - Fent és lent I.

írta: opragyuri
Michael Schumacher harcai - Fent és lent I.

Michael Schumacher újra bajnok! Hétfőn kaptuk a hivatalos közleményt: Schumacher a tavaly év végi síbalesetét követően, több mint öt hónap elteltével felébredt a kómából, és elhagyhatta a grenoble-i kórházat. Sok nagy harcot megvívott már életében a hétszeres Forma 1-es világbajnok - most megnyerte a legnagyobbat és legnehezebbet! A jó hír okán megnézzük, melyek voltak Schumi száguldó cirkuszban eltöltött pályafutásának legrosszabb és legjobb, illetve legvitathatóbb és leglenyűgözőbb pillanatai. Schumacher fent és lent!

1991, Belga Nagydíj - FENT

Miután a Jordan csapat versenyzője, Bertrand Gachot konfliktusba keveredett egy taxisofőrrel és az ügy miatt börtönbe került, Schumacher tesztlehetőséget kapott a csapattól és meggyőzte a vezetőséget. Esélyt kapott a Belga Nagydíjon, és rögtön a hetedik helyre kvalifikálta magát az edzésen, hét tized másodpercet verve a csapattárs de Cesarisra! A futamon aztán a kuplung hibája miatt már a verseny elején kiesett, de megmutatta, hogy érdemes építeni rá, és a következő versenyen már a Benetton csapat színeiben indulhatott...

1992, Francia Nagydíj - LENT

Ezen a versenyen nem kapta el a fonalat a német, a rajt után beleszállt Senna McLarenjébe, aki emiatt kénytelen volt feladni a futamot. Ezt követően a brazil klasszis ingerülten vonta kérdőre Schumachert. Az esetről készült ikonikus felvételek később, amikor Schumi már Senna méltó utódjaként döntötte halomra az F1-es rekordokat, többször is megfordultak a világsajtóban. Az eső miatt leállított futamon az újraindítás után a még versenyben maradt Schumacher megint nem bírt magával, és ugyanott szaladt bele Modena Tyrelljébe, ám ezúttal ő is kiesett.

 1992, Belga Nagydíj - FENT

Egy évvel a debütáló versenye után Schumacher fantasztikus versenyzéssel megnyerte élete első Forma 1-es futamát! Az esővel áztatott Belga Nagydíjon eltaktikázták magukat a menők: Senna, majd később Mansell és Patrese is későn reagált Schumacher kerékcseréire, így a német több mint 36 másodperccel győzött a Williams párosa előtt!

 1994, Spanyol Nagydíj - FENT

Senna halála után többen is a tragikus körülmények között megüresedett F1-es trónra pályáztak a mezőnyből, de Schumi hamar megmutatta, hogy ő a méltó utód. A Spanyol Nagydíjon 42 körön keresztül kellett ötösben ragadt váltóval vezetnie, és ennek ellenére a második helyen intették le! A hiba bekövetkeztéig 1:25.ös és 1:26-os köridőket autózó német hamar hozzáigazította stílusát a problémához, így nem lassult le drámaian, és bravúros módon dobogós pozícióban vitte a célba Benettonját!

 1994, Brit Nagydíj - LENT

Ritkán látható hiba, nem csak Schumachertől, hanem általánosságban is. Fekete zászlóval intették ki a versenyből a túlhevült ifjú német reménységet, miután a felvezető kör alatt előzte meg Damon Hillt...

 1994, Ausztrál Nagydíj

LENT: A bajnok egyik legvitatottabb tette egész pályafutása során: a futamnak egyetlen világbajnoki pontnyi különbséggel nekivágó Schumacher és Hill fej fej mellett haladt a versenyen, egészen Schumacher kisebb kicsúszásáig. Hill megpróbálta kihasználni az alkalmat és betette vetélytársa mellé az autóját, a manővernek pedig ütközés lett a vége. Scumachert a mai napig azzal vádolják, főleg az őt sokáig első számú közellenségként kezelő brit sajtó szakemberei, hogy szándékosan hajtott Hill autójának, ám...

FENT: ...ám a futamon végül mindketten búcsúztak, egyikük sem szerzett pontot, így Schumacher egyetlen ponttal megelőzve Hillt megszerezte élete első világbajnoki címét! A trófea megszerzése a vitatott eset ellenére is megsüvegelendő, ne feledjük, hogy a Brit Nagydíjon történt eset mellett további három versenyről kizárták a németet...

1995 Belga Nagydíj

LENT: Schumacher újabb nagy csatája Hillel. A keményen védekező német talán túlságosan is kemény volt: ráhúzta autóját Hill Williamsére. Az eset annyira nagy port kavart, hogy a záguldó cirkusz vezetői is kénytelenek voltak reagálni rá: ezután vezették be a csak egy védekező irányváltást engedélyező szabályt.

FENT: Ugyanakkor Schumacher egyik legnagyobb győzelmének lehettünk szemtanúi a futamon: a tizenhatodik helyről rajtoló versenyző a 16. körben már az élen autózott és az eleredő esőben is kitartott a slick gumik mellett, elképesztő védekezést bemutatva Hill ellen.

 1996, Monacói Nagydíj - LENT

Schumacher immáron Ferrarival versenyezve, egy fantasztikus időmérős kör után az élről kezdhette meg a monte-carlói futamot.  Nagy esélye volt rá tehát, hogy megnyerje élete első futamát a legendás olasz istálló autójával. Nem tartott azonban sokáig a remény, Hill lerajtolta a németet, aki annyira megszeppent, hogy fél körrel később a falnak hajtott...

 1996, Spanyol Nagydíj - FENT

Hamar kiköszörülte azonban a monacói csorbát, a következő futamon, özönvízszerű esőben hagyta állva ellenfeleit, és megszerezte pályafutása első ferraris győzelmét. A futam során volt egy olyan időszak, amikor Schumi körönként több mint négy másodpercet adott a többieknek...

 1997, Európa Nagydíj - LENT

1994-hez hasonlóan Schumacher megint egy williamses pilótával akasztotta össze a bajszát a világbajnoki címért harcolva. Az utolsó futam előtt Schumi egy ponttal vezetett Jacques Villeneuve előtt összetettben, és a jerezi versenyen is az élen haladt, ám Villeneuve kapaszkodott német riválisa mögött, és a 48. körben támadást indított. Schumacher későn vette észre, hogy a kanadai megpróbálja megelőzni őt, és egy hirtelen ötlettől vezérelve a Williams oldalába hajtott, ami versenyének végét jelentette. Villeneuve azonban tovább tudott menni, a harmadik helyen célba ért, és világbajnok lett. Az eset után Schumachert kizárták a világbajnokságból, megfosztották összetett második helyétől.

 1998, Magyar Nagydíj - FENT               

A Schumacher-Brawn páros versenyzői és taktikai nagyságának mintapéldája. Ross Brawn Ferrari-versenymérnök zsenijének köszönhetően nem egyszer eszelte ki a nyerő stratégiát Schuminak a fantasztikus sikereket hozó évek során. Most is ez történt, ám ezt a példát a német klasszis képességeinek leglátványosabb bemutatójának tartják a mai napig. Brawn "csak" annyit kért versenyzőjétől: "autózz ki 25 másodperces előnyt 19 kör alatt". Schumi megtette, etapja során szinte végig két másodperccel ment jobb köridőket, mint Coulthard, amely végül fantasztikus győzelmet eredményezett.

1998, Belga Nagydíj - LENT

Egy futammal később szintén e két pilóta volt a Forma 1-történet egyik legkaotikusabb versenyének főszereplője, ám ezúttal nem a győzelemért harcoltak: Schumacher Coulthard lekörözésére készült a szakadó esőben, ám a rettenetes látási viszonyok között hátulról telibe trafálta a McLarent, elveszítve a futamgyőzelmet. A szezonban Schumi a szintén McLarenes Mika Hakkinennel állt harcban a világbajnoki címért, így az eset után még feldúltan szándékosságot feltételezett, és a boxban feldúltan szaladt át Coulthard garázsához, számon kérni a skóton az esetet...

 1999, Brit Nagydíj - LENT

Schumacher legkomolyabb balesete a Forma 1-ben: egy fékhiba miatt nagy sebességgel szaladt egyenesen a gumifalnak Ferrarijával, ami miatt kettős lábtörést szenvedett és hat futamon nem tudott elindulni. Ezzel elvesztette esélyét a világbajnoki címre, viszont csapattársa, Eddie Irvine versenyben maradt a címvédésre készülő Hakkinen ellen. Ennek később még nagy szerepe volt a szezonban...

 1999, Maláj Nagydíj - FENT

Schumi nagyszerű visszatérő versenye a lábtörés után. Ugyan sokkal gyorsabb volt a csapattárs Irvine-nál, ám feláldozta egyéni ambícióit, hogy az esélyes csapattársat megpróbálja vb-címhez segíteni. Sikeresen feltartotta Hakkinent, hogy az utolsó futamra az északír előnnyel utazhasson a finnel szemben.

2000, Belga Nagydíj - LENT

Hakkinen és Schumi ismét ádáz küzdelmet folytatott a győzelemért, a német egy alkalommal nagy sebességnél szorította le a mclarenest. Egy körrel később a finn revánsot vett és az F1-történet egyik legszemfülesebb előzésével, az emlékezetes "megkerülős csellel" verte meg a németet.

 2000, Japán Nagydíj - FENT

Nincs mit hozzáfűzni, Schumacher első világbajnoki címe a Ferrarival és a csapat első egyéni világbajnoki elsősége Jody Scheckter 1979-es győzelme óta.

 FOLYTATJUK!

(Fotó:goal.com)

Szólj hozzá